Tuesday, May 1, 2012

Mimpi atau Perubahan

1 MEI 2012

0830am

kawan: PING!!! eh, ko masih lagi bersama dengan GF kau?
aku: zzzzzzzzzzzzz

1000am

Aku: Yup! kenapa?

Kawan: aku nak tunjuk sesuatu yang aku jumpai di facebook tapi kau jangan marah.

Aku: Ok. Apa dia?

Kawan: picture sending... NAH!

Aku: Dush!!! terdiam seketika

Kawan: gambar nie aku jumpa di mana ia tertulis pada status "CURANG TAHAP GABAN" lelaki ini tunangan dia, dan awek nie, awek kau kan?

Aku: hmmm... bila ek gambar nie diambil?

Kawan: entah

Aku: (save gambar tersebut)

1200pm

Meneruskan kerja-kerja yang perlu disiapkan sambil mendengar lagu mana oh mana dari aizat.

Dalam fikiraan aku, ini mungkin dugaan lagi buat aku. Aku tenang dan sentiasa berfikiran positif.

Kalau benar apa yang aku lihat itu adalah gambar terbaru, ternyata aku dipermainkan.

Aku engan bertanya kepada cik punya badan(teman wanita ku) kerana aku ingin menenagkan fikiran dan tidak mahu bertindak secara tidak profesional.

0900pm

Dia sms kepadaku dengan tanda " ? ".

Dan aku tidak membalas sms tersebut kerana ingin menguji sebelum aku bertanyakan hal berkenaan.


******************************

Jodoh itu RAHSIA Allah. Itu yang sering aku dengar dan itulah hakikatnya. Cuma disini kisah aku berlainan dari mereka yang mudah untuk menemui cinta sejati di luar sana.

Aku bercinta dengan dia atas sebab Mimpi yang aku terima selepas berdoa kepadaNya. Dan akhirnya aku memilikinya... dan tidak lama lagi genaplah setahun hubungan kami.

Sampaikah ke tarikh itu dan akan bersambungkah hubungan ini?

Tiada siapa yang mampu menjawab.

Aku cuma mampu berserah dan redha. Kalau ini halangan dan dugaan yang aku perlu tempuhi untuk bahagia bersamanya, aku akan harungi demi cinta ku kepadanya.

Sampai Bila?

Sampai aku ditunjukkan oleh Allah bahawa dia bukan yang terbaik untuk ku.

Sedih?

Itu memang hakikat yang tidak dapat dielak. Cuma Allah sahaja yang tahu bagaimana bersyukurnya aku bila bersamanya, betapa aku berkorban untuk mendapat apa yang diinginkannya demi melihat dia bahagia disamping ku.

Apakah ini hadiah yang aku terima setelah sekian lama berkorban untuk menjaga hubungan yang akan menyambut ulangtahun pertama tidak lama lagi.?

No comments:

Post a Comment