Saturday, May 19, 2012

Mampukah aku?

Jumaat. semua orang tahu hari itu hari yang amat bererti untuk semua orang Islam dan bagi yang lelaki ada kelebihan pada hari tersebut.

Bagi aku pula, Jumaat merupakan hari untuk aku mendapat rezeki dari Allah.

Rezeki bagaimana?

Rezeki yang aku terima datang dari pelbagai bentuk.

Cinta, Kebahagiaan, Ketenangan, Wang, Projek baru dan lain-lain lagi.

Alhamdulillah, aku bersyukur dengan apa yang aku terima dan dikurniakan segala kelebihan dan kekurangan.

Bagi aku kekurangan adalah kunci kepada kejayaan atau dalam kata lain, Kunci ibarat kekurangan dan Mangga ibarat kejayaan. Ada orang membawa kekurangan kepada kejayaan dan ada juga yang membawa kejayaan kepada kekurangan. Itu semuanya bergantung kepada bagaimana yakin seseorang itu untuk berubah dan mengubah kehidupannya.

Amat benar sekali lirik ini;

"Cinta, hidup, siang, malam, harta, doa semua untuk-Mu
Dan tiada satu pun dapat bersaing dengan-Mu di hatiku..."

"Seandainya semua tahu
Indahnya mengabdi pada-Mu
Seandainya semua tahu
Kasih-Mu lepaskan belenggu
Bebaskanku, kuatkanku"


maher zain - Ku milik Mu

Tiada siapa yang dapat melawan takdirNya. kerana kita adalah milikNya.

dan satu lagi petikan, kali ini melalui sebuah video yang membuat aku rasa insaf dan terdiam...

No comments:

Post a Comment