Sunday, March 11, 2012

Kesedihanku


Sedih tak lagu nie? Hmmmm...

susah nak cakap... Itu yang pertama sekali keluar dari fikiranku. Disaat kita memerlukan seseorang itu untuk bersama kita ia tiada disisi kita.

Dia di mana? Mencari jejaka lain?

Oh! Tidak. situasi itu sungguh berbeza dengan keadaan aku. Keadaan aku di mana aku mencintai orng yang belum tentu menjadi milik aku suatu hari nanti. Walaupun secara kasarnya kami merupakan 'couple' tapi tidak tahu apa akan jadi selepas ini.

Bermacam-macam perkara bermain difikiranku. Hendak menangis tidak berdaya. Menyesal? TIDAK mungkin, sebab aku yang ingin dan telah berjanji untuk bersamanya.

Mampukah kisah kami ini berakhir dengan apa yang aku inginkan selama ini?

Terlalu banyak persoalan kan? itulah namanya kehidupan.

Aku yakin pada janji ALLAH S.W.T "Kalau aku benar-benar jujur, InsyaAllah aku akan dapat apa yang aku inginkan untuk hidup."

Apa sebenarnya yang berlaku?

Tengahari ini dia menghantar "Ping!!!" BBM kepadaku berpuluh-puluh kali, aku biarkan saja dan bila di tanya kenapa, dia pun memberitahu lelaki yang ingin bersamanya itu(calon pilihan ibunya) berada di sini.

Dan reaksi aku terdiam seketika dan menganggap tidak ada apa yang perlu aku takuti sehinggalah dia menghantar fancy smile berbentuk "aeroplane" lalu bermacam-macam persoalan bermain di fikiranku.

Apa yang aku mampu lakukan sekarang adalah berdiam dan menahan rasa sedih dalam hati.

No comments:

Post a Comment