Sunday, February 19, 2012

Oh! Takkan Hilang Dugaan Pencipta Ku

Malam ini, air mata aku menitis ditikar sembahyang ketika menunaikan solat sunat 2 rakaat. kepadanya tempat aku merayu dan kepadanya juga tempat aku memohon pertolongan. Ya Allah sesungguhnya aku diciptakan tidak sempurna, tidak seperti sesetengan makluk yang kau cipta.

Sesungguhnya tangisan ditikar sembahyang itu menjadi pengajaran dan memberi ketenangan kepada ku setelah sekali lagi hubungan aku dan si dia diuji olehNya.

Mungkin aku yang agak emosi berkenaan isu tersebut tapi jika sesiapa sahaja berada ditempat ku, pasti merasai perkara yang sama dan mungkin sudah berfikir untuk melakukan sesuatu yang boleh merosakkan diri.

Alhamdulillah aku waras, dan aku ingat padaNya. Dia yang menciptakan aku dan dia juga yang memberi masalah/ujian kepadaku supaya ingat padaNya.

status makhluk A: kurang hajar orang yang menengking!

2minit kemudian...

Status makhluk B: selamba saja dia menengking awak, pukulkan dia! Nanti saya tolong awak. :)

Itulan antara post yang membuat aku gelisah.

Makhluk A itu adalah kekasihku manakala makhluk B itu pula lelaki yang pernah di sukainya.(aku tak nak ckp pasal lelaki A, anda mungkin tahu dan dapat bayangkan lelaki bagaimanakah dia.)

Kenapa aku rasa kurang selesa?

Ia berpunca dari status beberapa hari ini yang berbunyi seakan-akan menyindir makhluk A itu oleh si B.

yang membuat aku tak faham apa sebenarnya yang berlaku dan adakah lelaki itu menggunakan pendekatan sycology terhadap si A supaya dia kembali memendam rasa cinta terhadap nya. atau saja utk mendapat respon dari si A.

Aku hanya mampu berfikir positif dan berdoa kepadaNya agar ditunjukkan kepada ku apa sebenarnya yang berlaku.

Terima kasih dan aku masih bersyukur; disekelilingku ada rakan yang sudi mendengar kisahku dan memberi pendapat mereka masing-masing.

Esok satu hari yang baru dan apakah ujian yang seterusnya yang bakal aku tempuhi dan aku sedar semua itu ada hikmahnya... salah satu darinya supaya aku dekat padaNya.

No comments:

Post a Comment