Friday, September 16, 2011

Terserah + Berserah

sebentar tadi setelah selesai shoot majlis perkahwinan, aku pergi jalan-jalan dengan member, sambil tu aku main dengan blackberry yang ada ditangan dan membuka "facebook", dan kelihatan satu post "ketara lalu ustaz berpoligami dan tidak adil pada semua isterinya dan menggunakan hadis untuk cover, ternyata ikutkan nafsu sahaja..."

Ha! aku pun lalu terfikir sesuatu yang mungkin ada kena mengena dengan keadaan yang menghukum aku sejak enam bulan lalu sehingga kini.

Awek aku memang dijodohkan oleh keluarganya supaya menjadi isteri ke-2 kepada seorang jejaka "melaya" yang menetap di mana aku menetap sekarang ia itu Kuala Lumpur.

Dan setiap kali aku melihat pasangan suami isteri / family bersia-sia kat sini, mesti aku terus teringat akan lelaki itu... SHIT!! itu sahaja yang aku dapat katakan. kenapa perlu berpoligami.

Hakikatnya aku sedih dan mengikut kata mejoriti kawan aku, kau lepaskan saja gadis itu. Tapi malangnya aku gagal lakukan perkara tersebut. Kenapa?

Ianya semua bermula dari Doa aku ketika sembahyang, kemudian ia muncul di dalam mimpiku dan sehingga kini aku tidak berdaya menghapuskannya di dalam jiwa dan hatiku, entah kenapa tapi aku yakin ada sebab tuhan jodohkan ia kepadaku dan tidak memberi kebahagiaan buat masa nie.

Aku hanya mampu mem"BZ" kan diri supaya tidak memikirkan hal berkenaan. tapi dia sering mencari aku.

semasa sambutan hari raya yang lepas aku sempat melawat rumah rakan ku dan dia memberitahu aku satu cerita yang ada orang memberitahunya "gadis yang kau cintai itu menggunakan kau untuk mengetahui tentang bos kau" dan aku akui perkara tersebut dan ia telahpun dia jelaskan.

Kenapa aku masih bertahan?

Kerana Jodoh pertemuan dan perpisahan itu ditangan Allah SWT. jadi aku cuma berharap agar mimpi yang diturunkan Ia kepadaku selepas doa yang aku pohon padaNya untuk tunjukkan siapakah jodohku adalah benar. InsyaAllah.

Sepanjang bersamanya aku gembira walaupun pelbagai tomohan yang menimpa dan aku faham rakan/kawan disekeliling aku tidak mahu melihat aku menderita kerana dia, tapi hakikatnya aku tidak mampu menolaknya kerana aku tidak pernah merasai dilayan seorang gadis sepertimana dia lakukan padaku dan pada masa yang sama dia amat berterus terang dalam pelbagai perkara walaupun dia tahu ia akan menyakitkan hati ku, tapi itulah hakikatnya. aku inginkan hubungan yang ikhlas dan tidak bersembunyi.

Semalam ketika berbual dengannya ditelefon, tiba-tiba "suami orang itu" menghubunginya lalu dia menjawab panggilan itu dan memberitahu aku supaya menunggu, setelah selesai perbualan nya dengan "si nafsu" itu, dia memberitahu aku yang lelaki itu tadi menghubunginya...

Reaksi aku selepas itu? aku cool dan terus berbual dengannya seperti biasa... walaupun hakikatnya hati aku tuhan saja yang tahu... tapia apa kan daya aku hanya berserah padaNya.

Satu perkara aku tanam didalam jiwa, hati dan otak aku.

"aku lebih rela siksa diawal perhubungan daripada gembira di awal perhubungan, kerana jika bahagia diawalnya belum tentu bahagia bila berumah tangga, kerana berumah tangga bukannya sehari dua dan setiap hari kita akan menatap wajah pasangan kita seumur hidup bersamanya dan pasti akan timbul rasa muak dan bosan."

No comments:

Post a Comment