Thursday, July 26, 2012

Takdir atau Harapan?



Sedihnya lagu? pasti pembaca dah dapat mengagak apa yang bakal aku tulis untuk post kali ini.

Hari ini puasa ke-5, beberapa hari lepas aku dihimpit dengan mimpi yang aku sering cuba untuk elakkan.

Mimpi apa?

Mimpi dimana kekasihku asyik ber-video call bersama dengan lelaki yang pernah dia cintai suatu ketika dahulu dan di dunia realitinya aku jarang sekali berhubung dengannya melalui panggilan telefon. Walaupun kata orang ia cuma mainan tidur atau bisikan syaitan tapi ia berlaku pada bulan Ramadhan. Setahu aku waktu ini semua syaitan digari, jadi yang menjadi persoalan apakah yang ingin disampaikan oleh mimpi itu?

Aku malas nak mengagak ke arah yang negatif, aku cuma mampu beranggapan 50/50. Ia mainan tidur dan ia mungkin juga kenyataan kerana setiap kali mimpi aku sering berlaku dikehidupan sebenarku.

Hari ini 26hb Julai 2012 genaplah 395 hari kami menjalinkan hubungan cinta. Adakah ini ujian terbaru untuk aku? Aku tak tahu, hanya mampu mengikut perkembangan semasa.

No comments:

Post a Comment