Monday, March 7, 2011

Masih Belum Jelas

Bila aku kenang balik, nak rewind pun tak dapat dan memang tak dapat... Apalah malang nasib aku, asal nak bercinta mesti terkandas di tengah jalan, dah 6 tahun, dan hal camnie tak pernah berakhir dalam hidup aku... "MALANG", itu word paling sesuai untuk aku... Mungkin itu takdir aku, dan tuhan sengaja menguji aku sehingga ke tahap nie, semuanya ada sebab... sampaikan aku seolah-olah ilang akal...


Diturunkannya mimpi orang itu kat akupun, dia bukan jua jodoh aku... Ya Allah, kenapa aku diuji sampai macamnie sekali... Menangis setiap malam aku bila mengenangkan nasib yang tak pernah berakhir sejak 6 tahun... Kalau baik susah, kalau jahat lagi susah, apatah lagi kejam. Aku tak pernah bersikap kejam kat orang, tapi orang kejamlah ramai yang suka, walaupun orang tahu dia kejam, tapi ramai yang seakan-akan memujanya dan tak mempedulikan kekejamannya itu...

Cakap tak serupa bikin... Ini satu lagi hal, Jangan cakap kalau tak memaksudkan ayat yang disebut... Jangan semata-mata nak jaga hati orang kena cakap baik-baik, bagi aku tak perlulah nak jadi hipokrit semata-mata nak jaga hati orang, jadi diri sendirilah... C'mon, aku manusia ok, ada perasaan, jadi jangan main-main lah... Aku dah muak dah, dah fobia dah dengan hal macam nie, apa jenis manusialah korang aku pun tak tahu...

Kepada awak, kalau terjumpa blog nie atau terbaca benda nie, ingatlah, jangan bermain dengan kata-kata kalau rasa tak memaksudkannya, kerana ia boleh menyakitkan orang lain.

Dan kepada yang macam perangai syaitan tu, taubat-taubatlah, tak perlu nak menjatuhkan kawan sendiri semata-mata nak menutup kesalahan sendiri.

Sekian.
Penulis Blog

No comments:

Post a Comment